هفته ۲۴ حاملگی

اکنون وزن کودک شما بالای ۶۰۰ گرم است و قد او از سر تا پاشنه پا حدود ۳۰ سانتی متر است. هنوز چربی بدن او کم است و پوست او نازک و شکننده. مغز او بطور سریعی در حال رشد است، جوانه های چشایی کامل شده اند، و اثر انگشتان دست و پایش همچنان در حال شکل گرفتن هستند. داخل بدن او، ریه ها در حال تکامل هستند، از شاخه شاخه شدن درخت تنفسی ( نای ونایژه) گرفته تا سلولهایی که سورفاکتانت تولید می کنند. سورفاکتانت، ماده ای است که کمک می کند زمانی که او متولد شد، کیسه های هوایی ریه پر از هوا شوند.

معمولا در این سن حاملگی متوجه خطوط و علائم کشیدگی روی پوست شکم، باسن و سینه هایتان می شوید. این خطوط قرمز یا قهوهای ، استریا نامیده می شوند. از آنجا که کرم ها نمی توانند این خطوط را از بین ببرند. توصیه می شود جهت کاهش این خطوط برروی سینه ها از لباس زیر مناسب و حمایت کننده، استفاده شود. در این مرحله از بارداری ، این خطوط (استریا) برروی بدن ۹۰ در صد خانم ها ایجاد می شود. و بعد از تولد کودکتان، این خطوط قهوه ای یا قرمز به مرور کم رنگ می شوند و نسبت به پوست اطراف روشنتر می شوند.
همچنین چشمهای شما تا حدی حساس می شوند و ممکن است احساس خشکی یا وجود شن ریزه در چشم پیدا کنید. که به آن سندروم چشم خشک می گویند. سعی کنید تا جای ممکن به چشمتان استراحت بدهید و در صورت لزوم آن را با آب گرم و چوب پنبه تمیز کنید.
رحم : رحم حدود ۲.۵ سانتی متر بالاتر از ناف قرار می گیرد و حالا اندازه ی آن حدود یک توپ فوتبال است.
ریه ها : در ریه های کودک شما حالا درخت تنفسی و سلولها یی که سورفاکتانت تولید می کنند در حال تشکیل هستند . سورفاکتانت ماده ای است که کمک می کند کیسه های هوایی ریه ، به راحتی پر از هوا شوند.
پوست : با کشیده شدن پوست، شما ممکن است کمی احساس خشکی و خارش در پوستتان پیدا کنید که استفاده از مرطوب کننده، کمک کننده می باشد.

هفته ۲۴ حاملگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست